Friday, August 25, 2017

Titipan luahan rasa

Assalamualaikum..

Last entry 6 mac 2014 kot..hari ni 25 ogos 2017 kite catatkan sesuatu dekat sini.. kenapa lama biar bersawang rumah ni?? Maaf la sekarang dekat opis tak boleh nak bukak blog sangat jadi lupa nak update apa-apa..

Nak tulis apa pun tak tahu sebenarnya ni tapi kite nak tinggalkan jejak sepatah dua kata sikit dekat sini..tapi jom la kita praktis jari jemari menulis pulak..kite rindu zaman jawab exam bm penulisan..berhelai-helai kite tulis..memang suka menulis agaknye..

Hurmm..3 tahun lebih yang ada macam-macam cerita..sedih, air mata, marah, kecewa, gembira datang silih berganti..pengalaman yang kadang-kadang tak nak ingat tapi pengalaman yang ada tu mematangkan kite kan..ingat apa yang diberi pasti ada hikmah yang Allah mahu berikan..harap-harap sentiasa la positif.

Rindu! Bukan rindu pada 'dia' lagi tapi rindu waktu ade orang sentiasa mendengar cerita kite..8 tahun dah berlalu kenapa masih ingat kisah lama? Berikan ruang pada orang lain..bukan..bukan taknak berikan peluang tapi masa belum tiba dan bukan itu orangnya..Doakan yang baik-baik untuk kite dan kite doakan yang baik-baik untuk awak-awak semua..biarlah kenangan itu berlalu dengan sendiri.. 'Dia' yang pernah ada dalam hati selama 6 tahun, terima kasih atas perhatian, kasih sayang..semoga awak berbahagia dengan siapa pun sekarang ni.

Hati, pandai awak gula-gulakan kite sekarang ni..entah la dari main-main Allah ubah kepada 'rasa' lain dalam hati..entah lah.. sampai masa kite sendiri akan move on walaupun masa tu susah nak buat..susahkan suka dekat orang diam-diam..tak kisah la nak kata perasan, atau apa pun..bila Allah bagi rasa yang lama hilang tu balik pasti ada sebab dan hikmah dia kan..pelik kan, kenapa tak berterus terang? Entah, malas nak fikir..mesti nak kata tak cuba tak tahu..biarlah..kalau 'awak' jodoh saya pasti akan ada episod seterusnya..kalau BUKAN? Tak apa..Allah ada mengadu..lepaskan semuanya pasti ada BAIK-BAIK lepas ni..

Sekarang ni kite selalu emosi..nak-nak berkaitan mak ayah..penat pendam rasa dalam hati sensorang..kite bukan suka kongsi apa kite rasa kalau rasa itu bukan rasa kegembiraan..pernah tak rasa sampai bila kite semua ada masa untuk bersama-sama mak ayah?? Kite sendiri tak boleh fikir keadaan itu..taknak fikir pun..kalau kite taip pasal mak ayah automatik kite terus emosi..air mata bergenang lepas tu kerai-kerai..ohh tidak..tulis ni pun mate dah masuk habuk..Moga kite terus bahagiakan mak ayah kite, tersenyum mereka tersenyumlah kite..moga mereka sentiasa sihat dijauhkan dari hasad dengki manusia diberikan segala ketenangan meniti usia-usia emas..sayanglah dan ingatlah selagi mereka ada..ok taknak dah tulis pasal mak ayah..*emosi*

Entry ni lebih kurang luahan hati kot sebab dah tak tertahan simpan dalam hati..sejak-sejak kebelakangan ini cepat sangat emosi..kite tak pandai nak sorok rasa hati..nak sorok perasaan marah, perasaan sedih, perasaan gembira..mana 'kite' yang dulu pandai kawal air muke sentiasa tiada apa-apa ketawa sedangkan hati sendiri berperang hebat.. susahkan nk kongsi dengan orang ape yang kite rase..dekat siape nak bercerita kongsi gundahnye hati..nak kongsi dengan kawan baik dorang pun masing-masing ade keluarga sendiri masalah sendiri tak sampai hati nak tambah masalah kite..dulu lain sekarang lain masa sentiasa bergerak..

Sikit je yang diluahkan dalam ni..lebihnye kite simpan dalam hati..InsyaAllah..kite baik-baik je..Tak tahu bile kite nak tulis panjang-panjang lagi lepas ni..hari ni memang rase nak tulis panjang-panjang sebab kite tengah emosi tak tentu arah..esok kite ok la ni..hari ni marah orang sampai merah muke malam die emosi sendu-sendu sikit sebenarnye sendu pasal lain kan kite kan..biarlah jangan fikir sangat..

Cukup la sampai sini panjang umur kite tinggalkan lagi jejak dekat sini lagi..doakan kite walaupun siapa yang bace tak kenal kite pun korang doakan la kite yang baik-baik..untuk perasaan kite kat atas tu doakan jugak yang baik-baik kalau ade jodoh ye..kalau takde xpela kite move on  dan semoga dia pun bahagia dengan siape pun jodoh die..pasti ade hikmah Allah kan..

Sekian,
Kite, 25 Ogos 2017
11.30 malam

No comments: