Monday, April 4, 2011

Stress

Assalamualaikum sume.....

berjumpe lagi kali ini dengan sy nurul farhana ab jalil melaporkan dari tempat kejadian...hahahahahh...
sungguh merapu 2,3 ari ni....
saje jer..nk ilangkan stress yang melande diri ini sejak kebelakangan ini....
huaaawwwww....diriku sungguh stress dengan keadaan sekeliling....
untuk minggu ini dan minggu yang akan aku telah memikirkan care untuk tidak memikirkan masalah
bile stress melande diri mulot ni nk marah jer dan melaser sesape paling teruk kene budak2 opis la
kak liza..adikmu mintak ampun yer melaser jer minggu lepas...
thing positif setiap masalah yang datang pasti ade jalan penyelesaian kan...
mesti korg tertanye masalah ape yang datang????
secret maaaa...banyak masalah yang datang minggu lepas2...
kawan2 aku la...dengan aku sendiri serabut...
bile diri dalam keadaan stress mutu keje pun menurun kan....
tak penah2 aku punye keje di return balik oleh pegawai aku sebanyak 5buah fail dlm 1waktu yang same...

hahahahahha...kan..tengok....tu la sape suh memikirkan masalah...
bak kate usop welchair tu...bio jer...aku backup dari belakang....hahahahah
impak dari itu...aku kene tegur ngan pegawai kenape mutu keje aku menurun...
jadi aku berterus terang jela yang aku tengah stress plus serabut....
selepas aku muhasabah diri skang ni dah tak stress pun...
kalo diri tengah stress jangan salahkan sesape disekeliling anda....
salahkan diri sendiri ok....
sebab ape????
ofcoz la diri sendiri tak boleh kawal perasaan tu kan....
buat ape pikirkan sangat masalah2 yang datang...
cube coolkan diri....muhasabah diri tu...
agak2 perasaan dan jiwa tak tenang selawat banyak2...
malas nk membebel panjang2...
jadi kene ingat lepas ni kalo tengah stress cari kawan tok luahkan perasaan anda itu
dan paling penting ialah "POSITIF" dalam kehidupan ini....

-Nurul Farhana Ab Jalil@4/4/2011,9.30a.m....

No comments: