Monday, February 21, 2011

Persahabatan...

pasti setiap org ade BFF kan...ape itu persahabatan bagi korg..adekah sahabat itu hanye ketika kite dalam kesenangan??atau sahabat dalam kegembiraan??bagi aku aku persahabatan itu adalah satu ikatan persahabatan antare kwn dgn kwnnyer...sahabat atau kwn dikala kite dalam kesenangan mahupun dalam kesusahan...sahabat yg boleh menerime 'seadaanya' tentang sahabatnye...tak kesah la walaubagaimane pun sikap dan peribadi kwn itu....adekah setiap persahabatan itu akan diuji???ntahla...bagi aku jika kite ade kwn baik pasti kite akan kenal hati budi kwn kite itu....tempoh yg lame sudah cukup kite mengenali kwn baik itu...jikalau sungguh tajam kate2 seorg kwn baik itu tidak bermakne die seorg yg suke melukekan hati..mungkin dengan care itu die menunjukkan kasih sygnyer...ntahlah..bagi aku setiap insan yg bername sahabat pasti mahu melihat sahabat baiknyer itu tidak lari dari landasan hidup mahupun dlm kesedihan....sungguh bermakne bagi aku ikatan persahabatan yg dibine...walau jauh manepun aku pergi dan berjumpe dgn kwn2 yg lain tak same dgn kwn2 baik aku yg aku kenali dizaman kanak2 ku....sungguh aku syg semua kwn2 aku baik aku kenal ketike zaman belajar ku atau zaman pekerjaan ku terutamenye kwn2 kecilku...zaman yg penuh kenangan indah mahupun duke yg aku simpan hingge ari ini....sahabat...aku tidak akan membebel itu ini jike engkau bukan sahabatku...jike org itu bkn dikalangan kwnku pasti aku tidak akan mengambil tahu hal org lain...disebabkan aku sayang semua kwn2ku aku tidak sanggup memeluk tubuh untuk melihat kau dlm kesusahan mahupun kesedihan....adekah perubahan mase membuat seseorg itu berubah?????Ye...berubah kearah positif atau negatif.....Ya Allah..peliharalah sahabat2ku agar hati mereka ikhlas dalam persahabatan yg dibina....

khas untuk sahabat2ku...Emeliana,Rafidah,Ain,Hairul,Balqis dan semua....

Nurul Farhana Ab Jalil@21Februari2011..1.20a.m

No comments: