Tuesday, February 22, 2011

Audit 5S

audit..audit..5S..5S...datang lagi....tgh2 tgu audit 5S ari ni dan lagi post kat cni....ape itu 5S..hehehhe..nk terang camne tah...5S jugak disebut sebagai amalan 5S....Konsep 5S mula diperkenal di negara Jepun pada awal tahun 1980an. Tujuannya menjadikan tempat kerja selesa dan kemas.5 S singkatan daripada Seiri iaitu Sisih,Seiton iaitu Susun, Seiso iaitu Sapu, Seiketsu iaitu Seragam dan Shitsuke iaitu sentiasa amal...unit aku terbahagi kpd 3 zon iaitu Zon Lavender,Zon Mawar dan Zon Dahlia...aku dibawah Zon lavender....tugas aku dlm zon ialah perkakas2 elektronik..so kalo mesin2 didalam zon aku xde taging maknenyer keje aku ngan kak ju la jwbnyer...setahun bape kali tukar taging..yelah..bile printer rosak jer org STM bwk turun printer kene la buat taging baru tok mesin2 ku ini...heheeh..tak kesah lah janji printer2 tu bertaging..
ini sudut Zon aku..Zon Lavender...
 yg ni pulak...kat meje aku...key chain yg dorg bagi..ckit lagi...ade yg da penuh partition pun ade..
 bear tu pun ade...yg ni dpt mase beli Famos Amos kot...n Cik Sotong...
 Zon LAvender...
 Mesin2 dibawah jagaan Cik Nurul dan Cik Jue
 Dibawah meje..bantal dari peninggalan Cik Nurul Syafiqah...Bantal Wakaf tu...
 Sudut tepi meje ku...kemas untuk time audit jer...hahahahah
 Mesin Printer yg telah ditagging...Hou58
 Lagi.....
 16 Julai...tarikhku..heheheh...
fail2 ditepi termasuk la fail meje... 

kemas dan bersih tempat PTK19 ni..kalo tak audit bersepah meje ngan getah, penyata, pen ,pembaris..bile audit semangat nk buat keje pun xde..yela..mane bole buat keje dgn meje kemas camni..mesti penyata bersepah2 atas meje...cepat la org2 audit dtg...nk buat keje nie..hehehe..ok la merapu meraban tgh2 ari ni pulak...jumpe next stori lagi yer...tatataaaaaaaa....

Nurul Farhana Ab Jalil@22Februari,2.40pm...

No comments: