Monday, May 16, 2011

selamat hari guru.....

selamat pagiiiiiiiiiiii....hehehe..hari ni 16 Mei sempena hari guru nie makcik ucapkan SELAMAT HARI GURU buat cikgu2 di malaysia dan bakal cikgu2...terima kasih buat cikgu yang penah mengajar makcik secara langsung mahupun tidak langsung...makcik rindu nak pakai baju putih kain biru....pejam celik pejam pelik rupenye la 7tahun makcik tinggalkan zaman persekolahan..alahaiii...makcik da tua la...oh tidakkkk...mude lagi yer...

teringat cite2 makcik nak jadi cikgu...kononnye nak mendidik anak bangse..tak tercapai la cite2 makcik tu..pas spm mintak masuk maktab tak dpt...jadi makcik tuka jela cite2 tu...belajar la ape yang bole dibelajar..heheh...xpela..tak semestinye jadi cikgu baru boleh mengajarkan??dalam kehidupan kite pun boleh jadi cikgu...(cikgu tak langsung n tak diiktirafkan..)

makcik teringat pes time makcik g sekolah punye la hepi dpt jumpe kwn2..tade nak nanges2 ni...ape kelas kan....hahahah..eksyen sungguh ko kan makcik...kalo nak ikutkan dari darjah 1 makcik jumpe geng2 makcik tu...dari darjah 1 hingga darjah 3 makcik kelas yang same...teringat pulak kat cikgu kesayangan makcik time kecik2 tu...Cikgu Ahmad Khalili...mane eh cikgu manis tu...heheheh..kecik2 pun da gatalkan...

Ni la Sekolah Kebangsaan Kepong (FRIM)..tempat makcik timba ilmu dari darjah 1 sampai la darjah 6..disini la makcik kenal apa itu persahabatan

Tahun 2000 makcik masuk sekolah menengah...wahhhh...da besa rupenye..pakai kain biru mude lak...heheheh...nasib la time ni masuk je tingkatan 1 same kelas ngan geng makcik...lege rasenye...1Hormat..sile hormat cikgu anda yer..heheh...mase ni la makcik gedik2 nak jadi pengawas perpustakaan dengan Mena dan ain...semangat la kekononnyer..(ala..time ni dok usha abang serak jer) skang ni secret admirer makcik pun da berpunyer...melepas la pulak...dari tingkatan 1 sampai tingkatan 3 makcik same kelas tak tukar2..orang kate prestasi maintain jer....time ni ain da kelas lain...jadi tinggal aku ngan mena jela.....so keje kiteorg ialah bergosip pasal cerite cine...time tu cite korea ngan cine tengah hangat ditayangkan...paling tak leh lupe Winter Sonata...asal dtg sekolah jer tade cite lain...dok berkepit ngan mena ni chit chat jer...sampai la kteorg ni dituduh lesbie..sungguh keji dorang ni kan....yela kiteorang tak pedulik ape jadi dalam kelas tu tak bermakne kiteorg ni ade hubungan terlarang....choiiii la sangat hokay....kami malas la nak campur2 ngan laki ni bek gosip sal hero2 yang hensem dalam cite2 cine tu...rindu pulak ngan cikgu rahim...asal???hehheeh..cikgu ni gelarkan aku ngan mena "AJAI n THE GENG" hahaha..xleh blah kan...ape2 pun rindu same sekolah menengah.....

SMK Kepong dihati...rindunye dengan kenangan2 semase dalam sekolah nie....
 lepas abes SPM masing dapat tawaran belajar jadi berpisah lah kiteorang....ade yang dekat utara ade yang kat pantai timur ade yang kat selatan....time ni betul2 mencabar bagi aku...yela selame aku skolah berkepit ngan geng2 aku sekali kene berdikari sensorang...nak cari kawan baru lagi..hadoiii...masalah sungguh la...eh..eh..tak ckp pun mane ko sambung blaja????hehehe..lupe la...pas SPM dapat masuk Politeknik jer...mcm2 la jadi kat aku sepanjang belajar di PSP nie...ape yang penah terjadi bia la aku simpan sensorang..bende da lepas malas nak disebutkan....selame 2tahun aku jadi seorang yang pendiam dikalangan geng2 aku sampai aku tade contact sorang pun...kecian kat dorang aku menghilangkan diri....xpela skang aku da ok tade da nak hilang2 ni....heheheh....

Politeknik Seberang Perai...poli yang banyak mengajar suke duke kehidupan....
 yeahhhh...da abes belajar...nak keje..nak keje....gedik kan makcik....betul la tu..abes je blaja sebulan je aku dok umah terus dapat keje hokay..walaupun pun kontrak...tak kesah lah janji keje kan....dalam aku keje dan lagi buat PJJ kat polipd...ko watpe kat sane makcik????sambung blaja la....sambung diploma pulak...hehehe..ko hengat tak penah ke nak keje dan nak belajar dalam 1mase?????sungguh mencabar ok..bile makcik wat part time stady ni la mcm2 dugaan yang aku lalui...antarenye ialah???tak mase untuk hubungan...hubungan ape biarlah rahsia..mane yang tahu2 la...so skang ni I'm Freeeeee....heheheh..senget kan...


gate poli jer yang ade...hehehe..jadi la kan..nak cari lain tak jumpe pulak....Politeknik Port Dickson
ok la..penat da membebel kat atas tu ha...banyak lagi cite2 sepanjang makcik bergelar budak sekolah dan pelajar..malas nak pikir ape jadi lain kali kalo ingat makcik cite la yer...ape2 pun selamat hari guru buat sume yang penah mengajar makcik yer....

No comments: