Saturday, May 21, 2011

Wayang time...

Tarikh: 20 Jun 2011
Masa: 1.00 p.m
Tempat: Alamanda Putrajaya
"Masa semakin singkat..masih banyak yang belum aku ceritakan..kisah Adam,Nur dan Aidil..Kisah Percintaan, Pengorbanan dan Perjalanan pulang yang diredhai-Nya..."
Selamat tengahari korangggggggggggg...Semalam kami budak2 opis berlumbe2 nak tengok NKTM ni..jadi hari rabu kiteorang da booking tiket online sebab takut tiket habes...memang betul penangan NKTM ni memang luar biase..penuh panggung dengan kaum hawa..yela tengok kol1 petang kan kaum adam sembahyang jumaat..jadi kene namekan hari jumaat tengahari ladies time...hahahah...korang yang memang follow Nur kasih baik la pergi tengok cite ni...kisah Kekeluargaan dan kasih sayang...
cite ni kalo sape yang tak penah ikut drama kat tibi 3 memang akan tertanya2 ape dugaan yang adam dan Nur lalui sepanjang perkahwinan dorang...rase sebak akan menyelubungi jiwa korang jika korang dapat menghayati watak Aidil,Adam dan Nur..Aidil yang kehilangan isteri akibat kemalangan mencari kekuatan diatas dugaan yang diberi....Nur yang berusaha menyelamatkan adam cukup mengalirkan air mata...
Babak kesukaan:
Babak tembak-menembak masa Nur dan Adam dekat mesir. Suka sebab babak ni berjaya buatkan aku rasa terkejut macam jantung aku kene tembak...hadoiii..tekejut mak tau...
Scene Adam tengah melukis tepi sawah. Nur datang dan tolong lukis. Nur cakap "Ini lukisan kita berdua". Adam jawab "Bukan, tapi kita bertiga"
Dialog kesukaan:
Aidil cakap "Selagi abang masih hidup, abang akan sentiasa ada di sisi Nur. Itu janji abang pada Adam"
Aidil cakap "Kita tak tahu apa yang Allah rancangkan untuk kita. Allah beri ujian sebab Dia nak beri kita peluang dekatkan diri pada Dia"
Watak favorite: Budak arab bernama Hassan. Seperti yang Adam cakapkan pada Hassan. "It's a great name. Just like my father". Walaupun watak ni cuma sekejap. Dialah hero kecil yang beri sumbangan besar. Kelakar masa babak Hassan pakai cermin mata gelap Adam. "There a big storm, big storm... You sleep". Ketawa pun pecah berderai! HA HA HA!
banyak dialog-dialog yang menbuatkan air mata bergenang dimata korang nnt antaranya ''Semakin Derita Menghimpit Kita bang..Semakin Dekat Amal Menghampiri kita..." dan masa dialog adam sudah bersedia untuk "pergi" cukup2 buat air mata mengalir...lagi satu kan permandangan dalam cite ni cantik2..indah sungguh ciptaan Allah..terutamanya masa adam dan nur di jordan...
ok la..mane boleh cite banyak2...korang g la tengok sendiri..cume ni pendapat aku yer overall cite ni best..cume ade bahagian2 yang aku rase perlu diperbaiki lagi...sebab aku rase cite ni macam nak cepat habes..baru nak feel da tukar cite lain...mungkin pengarah kejar masa untuk babak seterusnya..pasal ending die kalo korang berkhayal  memang la korang tak paham ape ending die...agak mengelirukan pun ade..sebab cite ni lebih banyak "flash back" ape yang terjadi...cume masa adam mimpi nur kene tembak cukup buat jantung aku rase tertembak...hahaha..sebab aku tekejut la dengar bunyik tembakan tu ha...aku tak puas sebenarnye tengok NKTM ni...kan lagi best kalo 2jam ker kan...heehehh...lagi satu cite suruh korang berfikir bukan tengok terus dapat....
ok la...next time aku cite lain lak...mungkin lepas ni aku cite sal ombak rindu....aku tak saba nak tengok ombak rindu pulak..bukan sebab ade Aaron Aziz ke ape..sebab novel Ombak rindu la buat aku menjadi seorang Kaki Novel...

No comments: