Tuesday, April 17, 2012

Family Gathering 04/2012

Selamat malam...

Sekarang ni idea nak menulis macam dah kurang pulak kan...dah makin jarang nak update blog..nak salahkan siapa pun tak tahu ni...salahkan diri sendiri la kan..siapa suruh malas nak menulis..bukan malas kadang-kadang idea tu dah ada tapi bila nak menulis tu hilang pulak...

Nak buat macam mana kadang-kadang masa tidak mengizinkan aku untuk menulis padahal banyak kot nak aku coretkan didalam ni sebagai kenangan aku..tapi tak ada la secara detail nak cerita..mana yang patut aku kongsi dengan umum maknanya adelah dalam ni kalau tak dalam hati jela kan..

Okeh la jom pergi topik utama pulak..sabtu lepas giliran angah (abang aku) punya giliran menjadi tuan rumah untuk perjumpaan keluarga...merangcang pelbagai aktiviti untuk menrapatkan ukhuwah antara sesama keluarga...jadi hari jumaat aku da start cuti untuk persiapan kan...

Keluarga aku lebih suka tempah makanan daripada masak sendiri..sebab apa??kakitangan tidak cukup kot dalam family aku ni...iyelah dah aku sorang je anak perempuan mau tak cukup kakitangan kalau nak masak-memasak ni..lagi pun aku ni bukan PRO nak masak banyak-banyak ni..kang tak sedap malu lah orang makan...hasil air tangan aku hari tu cuma cupcake yang comel jer dengan air oren terhot dipasaran...

Majlis start lepas zohor makan-makan bagi kenyang perut lepas tu baru meeting yang aku ni malas nak dengar kali ni ape yang dibincangkan...agak lama jugak la perbincangan kali ni..majlis berakhir dekat jam 5.30 petang baru bersurai...nanti next perjumpaan aku g tau antara-antara isu-isu dibangkitkan yer..jom lah tengok gambar yang di capture oleh induk  aku..tuan rumah sibuk tak dan nak capture2 gambar..layan jom sedikit gambar yang tak seberapa...

Wakil untuk cucu yang ke-3...dalam family paklang...

perbincangan barisan hadapan...
nampak sedapkan air oren tu..tengok lah sape bancuhkan..ada bakat bukak bisnes ni..heheheh

antara menu untuk hari sabtu...

sambal ayam vs daging kicap...terbaek wok...

pengerusi sedang berucap...kusyuk kot ayah berucap...

hasil air tangan aku dan kaklong...kretif tak dok warna coklat untuk gift tetamu yg hadir...

pengantin baru buat apa la kat belakang tu..orang meeting kat depan lar..
close up rupe sambal ayam ni...sedapkan...

daging dengdeng kot tapi mmg sedap giler rasa macam sate pun yer...

rupe cupcakes aku..da kena calit2 kot.. 
menu minum petang...sedap tau karipap tu..

No comments: