Friday, July 15, 2011

Kenangan semalam...

14 Julai 2011 genap la 2tahun dalam perkhidmatan awam...hadiah besday yang terindah dalam hidup mase tu...yela 2tahun aku turun naik interview tak dapat2 jugak..mane aku tak pegi??asal dalam surat kaba ade jawatan kosong aku mohon...kat UPM,ASWARA,KPKT,FRIM dll..agak berputus ase nak g inteview lagi..tapi nak wat camne mak suruh jugak pegi inteview siap berteman pulak  tu...padahal aku da keje kat UM sebagai staf kontrak...yang ni pun kire cam rezeki jugak la..lepas sebulan abes blaja aku dapat keje ni...yela orang dok final exam aku balik kolumpo nak inteview...da la lame aku dalam bilik tu..mcm2 la org tu tanye..siap kate aku tak dapat keje kat um lagi..yela da mengelabah mane aku reti nk speaking2 london ni ha...last2 aku kate la kat orang "da tau da saye tak dapat keje nie"...hahahah..amek ko habes dorg gelak bile aku cakap camtu...tapi da memang rezeki aku kan dapat jugak keje kat sane...jadi takde la aku risau sgt tau nnt mesti tetap jugak kat sane....

April 2009 aku dapat interview di JPA...memang tak harap pun bole dapat..da bese da g inteview ni sume...yela kali ke-2 aku ke sane interview dapatnye tak jugak.pegi pun sebagai memenuhi kehendak mak yang berie2 suruh pegi mane la tau ade rezeki kali ni...sanggup cuti nak menghantar anak g interview lak tu
cam lawak je kan..npak cam tak reti berdikari pun ye (hahahah...tu semangat untuk jawab soklan la)...asal aku inteview je mesti mak aku ikot skali..pastu die yg inteview budak2 yg tgh nebes tunggu turn..mak..mak...suke jadi peramahkan...da la aku orang yang ke 13..kecut perut aku nk masuk dlm tu..xde gurau2 sende pun..soklan pun tanye 3 jer..sume nk maksud..pastu anda boleh keluar...tak sampai 10minit lak tu..dalam ati kompem da tak dapat...xpela xdok rezeki...

sebulan lepas tu keputusan keluar berdebar2 lak ati ni...yela walaupun da biase sgt dapat surat "Dukacita dimaklumkan....." aku takut gak nk tgk keputusan die.. so kali ni pun rase mesti same gak kot..balik2 keje trus tgk surat ade ke tak...biase la kalo GAGAL mesti surat sampai kat umah maklumkan tak dapat...tengok2 tade la surat..dalam ati xpela surat mesti tak sampai lagi nie...posmen tak tau jalan la nie...nak check kat intenet kat umah time tu tade pulak..so tgu esok jela kite tengok...tido lagi baik dari memikirkan bende alah ni sume...dalam kol10 malam mak balik panggil "kakak..nanti kene belanje makan sebab da dapat keje..." haaaaaaaaa...amek ko...bingkas bgun tido ni excited nk tgk senarai name...dalam hati punye la gembire sebab dapat keje tetap dah...kerani pun xpela...pelan2 kite mohon jawatan lebih tinggi kan...Alhamdulillah...akirnye berakhir jugak pencarian aku...NOW...saya Nurul Farhana Ab Jalil akan menyumbang tenage berkhidmat seperti mane dijanjikan semase interview...(ececeeeee...gedik sungguh kamo na....)da2 la tu taip keje kat meje tu banyak lagi....sambung balik kemudian la yer...xleh berblog lame2 nnt tak jadi keje...jumpe next N3 nak cite sal time aku lapor diri pulak...kawan2 yang aku baru kenal ok..

2 comments:

bintanghati said...

eppy annibersary working gomen..ngee :)
kje gigih2 nye...
x cukup fail, amik kat meja akk.

Cik Nurul... said...

hihihihih...tamo2..meje da bersih da tue....