Wednesday, July 27, 2011

sambungan kenangan semalam...

hari ni baru nak update sambungan dari cite ni...sebelum kite setat kerje ade mood nak update belog ni ha....
dalam entry yg lepas aku ade nak cite mase aku lapor diri...tok sekiannye lapor diri sensorang tanpe mak teman...muahahah...anak mak ko kan nurul farhana...pagi tu drive sendiri g JPM lapor diri...semase nak dengar ceramah sensorang jer..tatau nak berkenalan cemane...baru ku sedar sungguh tak peramah diri ni...
tengok sekeliling masing2 sakan berborak2...cepatnye dorang beramah mesra...akhirnye sume dipanggil masuk ke dewan tok diberi ceramah....intake aku paling ramai seramai 300 lebit ditawarkan jawatan tersebut..

dalam dewan baru aku berkenalan dengan orang sebelah..kebetulan pulak sebelah time tu akak yg tgh tunggu hari jer nak bersalin...borak la ngan akak tu tanye nnt nak dok putrajaya or balik perak..die kate mungkin nak mintak perak sebab suami ade dekat sane kan...lepas tu kami diberi penempatan memasing..pelbagai kementerian yang diberikan.dalam hati aku berharap la dapat kementerian yang ade dekat putrajaya ni ha...

akhirnye aku ditempatkan di Kementerian Kewangan Malaysia..antare2 orang terakhir yang datang melaporkan diri...nasib la time ade kak azni yg same2 lambat lapor diri..takde la segan sangat...tengok2  ramai rupenye yang ditempatkan di MOF ni...ade la dekat 30 orang...hehehe..kami sume ditempatkan di Library buat sementare waktu sebelum ditentukan kemane arah tuju..

dalam library memacam gelagat ade...ade yang seronok dpt kawan baru,ade yang tengah bersedih jauh dari keluarge,ade yang suke bercerite dan macam2 la....pengalaman duduk di library selame 2minggu cukup la membosankan...tak tau da nak buat ape...bace buku sudah..tido sudah..berborak sudah..ape lagi nak buat....sampai bosan la orang library tu..air die asyik habes kiteorang kejekan...kat dalam library la aku kenal kak ju,kak liza,kak zura,mariana,anis,kak fira,izan,pu3,fizi,jackie,sazleh,kak lin, kak su,asma,kak azni dan lain2..ramai lagi sebenarnyer...yela dekat 30 orang kan...ni aku tunjuk kawan2 aku yang ditempatkan di Bpp..ade lagi tapi tak jumpe yg lain..gambar ni diambil semase sambutan raya 2009..

kak zura,kak liza,kak azni dan asma..

Pu3,kak su,kak ju ngan kak lin

anis,kak fira dan kak su lagi...
Asma dengan Valli...

kak su dan datin mariana...


ok..sambung balik cite tadi...tunggu punye tunggu akhirnye aku ditempatkan di Bahagian Pinjaman Perumahan...bekerja dengan fail la nampaknyer...lapor diri di sini kene tunggu lagi dekat mane ditempatkan...adoiii..berape byk posting da..akhirnyer aku ditempatkan di Unit Penyelenggaraan Pinjaman Seksyen Akaun...

wahhh...besarnyer opis..banyaknyer fail..gerun beb tengok keadaan camtu...lepas lapor diri dengan Cik Ina (akauntan masa tu) kami sume kene tunggu tempat pulak..nak buat..so tunggu la sub unit pula...dalam unit aku ade Susulan,Kematian,FDC,Baki hutang,Task Force..so akhirnyer antara2 orang terpilih aku kene buat baki hutang....ha..amek ko...ingat senang nak buat baki hutang nie???oooohhhh tidakkkkkk!!!!!mule2 aku buat keje ni STRESS yang teramat ok..20 aku buat 18 kene Query dengan pegawai...hahahah...padan muke ko...sekarang ok dah...

ok la..sampai sini jela aku cite..kalo nak tau banyak pulak nak taip..penat dah jeri jemari aku ni menaip...asal terajin kali ni pun taktau nape...nak sambung balik keje...da bersepah2 meje aku ngan fail2 peminjam ni..kang dorang tepon lak lame sangat kat aku..lame kat bos tape..hehehehe...

1 comment:

diari hati said...

eh2..gambar kte pun ade la..rindu suasana dulu