Monday, January 23, 2012

bila hati berkata-kata..

Assalamualaikum....

Tak jawab dosa...jawab sayang...haii korang...tak tau ada ke tak orang baca ape yang aku dok merepek dalam ni...kalau orang baca malu pun yer..baik tak yah ada yang baca sangat...segan la pulak kadang2 blog ni da macam diari pun ye jugak kadang2 da macam hati pun kan...kadang2 marah kat orang tak elok marah dekat orang tu jadi menulis baik untuk kesihatan...(merepek sudah...)

bukan apa kadang2 hati ni berkata-kata entah kenapa aku sendiri pun tak tahu...nak2 sejak bersendirian ni lagi senang hati terdetik sana terdetik sini...semua ni berpunca semalam mata ni gagal melelapkan diri sedangkan jam sudah 3.30 pagi...banyak benda kepala ni berfikir apa yang telah terjadi...kadang2 hati tak tipu bila hati terasa gundah gelana entah disebabkan apa...

akhirnya hati aku berkata apa yang terjadi ada hikmahnya yang kadang2 kita tak perasan pun manisnya sesuatu dugaan yang diberi...bangun pagi aku positifkan diri bahawa hidup ni kadang apa yang PAHIT itu kadang2 MANIS dan MANIS itu boleh jadi PAHIT...terima dengan hati terbuka...REDHA dengan apa yang telah ditetapkan...

Alhamdulillah...sesungguhnya aku bersyukur dikurniakan kawan yang berdiri kukuh dibelakang insan bernama nurul farhana ab jalil..yang tidak mengambil kesempatan yang benar-benar ikhlas berkawan...untuk korang serius aku sayang sangat korang....korang tempat aku ketawa dan aku menangis...semoga persahabatan kita berkekalan hinggan hujung nyawa aku dan ikatan persahabatan kita ni diredhai Allah...walaupun kadangkala persahabatan kita diuji dengan pelbagai ujian...

Wahai sahabatku...sesungguh aku tidak pernah menyesal korang menjadi sebahagian dari hidupku...tak pernah menyesal berkenalan dengan korang semua...tak kira apa pun terjadi aku harap ikatan kita bina ini akan diteruskan oleh anak-anak kita pulak.....(ok tahun depan nak nikah...cari calon dulu..semoga dipermudahkan oleh-NYA..)

kadang2 tak tahu nak cakap macam mana yang aku sayang kawan2 aku semua...tak terluah dengan kata-kata...nak buat macam mana nurul farhana bukan seseorang yang terlalu mudah menunjukkan kasih sayang dia....dan itu yang terjadi apabila dalam 5tahun bukan selalu nak sebut i luv u ke ape bende...orang lelaki ni suka kalau hari2 dengar gf sebut 1,2,3 ni kan..tapi tak boleh la..malu okeh...ok tak payah bukak cerita 5tahun tu kan...karang emosi takleh tido lagi...

Taknak cakap banyak2 kalau hati ini berbicara esok pun tak habis..cukup2 la hati berkata-kata...kadang2 tak salah menjadi Rahsia Hati...bukan semua benda hati ni nak berkata-kata...mungkin kali hati perlu berkata-kata dan menzahirkan dalam diari ni.....weeehhhh...tak menahan nak bermadah-madah memalam buta ni....Nak cakap TERIMA KASIH jadi sebahagian dari hidup ni...jadi tulang belakang aku...jadi tempat aku berkongsi gembira mahupun sedih...THANK everything yer....

"Apa pun yang terjadi ku kan selalu ada untukmu...janganlah kau bersedih coz everything's gonna be okay"

p/s:malu lah bila cakap pasal perasaan ni...semalam hati gundah gelana dengar lagu sedih je pun...

No comments: